create your own banner at mybannermaker.com!

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016


Οι Πρωταθλητές μας
πριν και μετά το Ρίο.

                          










του Γιώργου Λιβέρη

Τον περασμένο Ιούλιο ο αρχισυντάκτης του «BIGFISH» Κώστας Μπουρούσης, αφιέρωσε 18 σελίδες του περιοδικού σε παρουσίαση, με φωτογράφιση και συνεντεύξεις, 17 επίλεκτων Πρωταθλητών μας, οι οποίοι είχαν επιλεγεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Για να δημοσιευθούν τον Ιούλιο, η δημοσιογραφική επαφή είχε πραγματοποιηθεί περί το Α΄ δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, δηλαδή 2 ½ μήνες πριν από τους Αγώνες, που άρχιζαν στις 5 Αυγούστου.
Ήταν η περίοδος που οι Αθλητές είχαν σχεδόν ολοκληρώσει την (εντατική) προετοιμασία τους, είχαν ηρεμήσει από πλευράς επιλογής, αλλά είχε αρχίσει η μεγάλη αγωνία για την παγκόσμια κυρίαρχη διοργάνωση. Άλλωστε να μην ξεχνάμε πως η αρχαία λέξη «Αγών» προέρχεται από την «αγωνία».

Με αυτά τα δεδομένα είναι ενδιαφέρον να δούμε, οι Αθλητές μας (που κυρίως διακρίθηκαν) σ’ εκείνη την περίοδο αναμονής, τι σκεπτόντουσαν, ποια ήταν η ψυχολογία τους και πως αντιμετώπιζαν την ….. Βραζιλία.

Φυσικά δεν ήσαν όλοι κάτω από τις αυτές συνθήκες. Άλλοι μετείχαν για πρώτη φορά στους ΟΑ, άλλοι όχι. Δεν είχαν ακόμη τις ίδιες ηλικίες. Άλλοι ήσαν 36 και άλλοι 20. Δεν ήσαν όλοι κάτοικοι Ελλάδας. Ακόμη ποικιλία υπήρχε και στον κοινωνικό τομέα τους. Εκείνο που τους ένωνε πάντως ήταν ο πόθος
για την επιτυχία, μετά τη μακρά προετοιμασία γι’ αυτή τη μαγεία της συμμετοχής.

Ας δούμε λοιπόν τι σκεπτόντουσαν τότε.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΙΩΤΗΣ: (Κολύμβηση). «Θυμάμαι την πρώτη συμμετοχή μου στους Ολυμπιακούς. Ήταν το 2000 στο Σίδνεϋ. Δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια, ήταν κάτι μαγικό, κάτι μοναδικό. Σήμερα 16 χρόνια μετά, νοιώθω σίγουρα πιο ώριμος και έτοιμος. Στόχος μου είναι το Μετάλλιο. Θεωρώ ότι είναι εφικτό. Είμαι ήδη 36 ετών, έχω κάνει τον κύκλο μου. Μετά τις 16 Αυγούστου θα είναι μια καινούργια ημέρα για μένα».
Ο κερκυραίος όχι μόνο δικαιώθηκε, αλλά πέτυχε τόσο ώστε να αρκεσθεί στο Αργυρό και μεγαλόθυμα να αρνηθεί το Χρυσό.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ: (Στίβος). «Ξεκίνησα το Επί Κοντώ στα 10 μου. Και οι 2 γονείς μου ήσαν Αθλητές Στίβου, συμμετείχαν μάλιστα στην Εθνική, εκείνοι με επηρέασαν. Οι άνθρωποι έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην καριέρα μου. Δεν έχω πρότυπα. Νομίζω ότι το πιο σημαντικό είναι να καταφέρεις να γίνεις ο ίδιος ο ήρωας του εαυτού σου».

Η Αθλήτρια της Φιλοθέης και εν δυνάμει Ψυχολόγος, τα κατάφερε κατά άψογο τρόπο στη δεύτερη Ολυμπιακή συμμετοχή της, έτσι ευχαρίστησε όλους όσους την βοήθησαν και όχι μόνο.



ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ: (Γυμναστική). 
«Οι αγώνες της Γλασκόβης (σημ. Παγκόσμιο 2015) ήσαν οι πιο δύσκολοι της ζωής μου. Είχα τραυματισθεί, είχα χάσει τον πατέρα μου ένα μήνα νωρίτερα, όλοι με θεωρούσαν φαβορί και εγώ έπρεπε να το αποδείξω. Τελικά κέρδισα το Χρυσό και πήρα την πρόκριση για το Ρίο. Τώρα είναι αλήθεια ότι αισθάνομαι ένα βάρος, δεν αγχώνομαι όμως. Παλιότερα έλεγα ότι ήθελα να κερδίσω τον τάδε ή τον δείνα. Πλέον θέλω να κερδίσω τον εαυτό μου».
Το πέτυχε απόλυτα και με διαφορά. Είχε το δικό του στυλ και ήταν δημιουργός νέων εικόνων.


ΑΝΝΑ ΚΟΡΑΚΑΚΗ: (Σκοποβολή). «Ένας πετυχημένος Σκοπευτής δεν πρέπει να έχει κανένα συναίσθημα, οφείλει να είναι απολύτως συγκεντρωμένος, αφού η αδρεναλίνη μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική. Η ψυχολογία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Στόχος μου γι’ αυτούς τους
Ολυμπιακούς είναι να μην κάνω λάθη. Θέλω να φέρω ένα Μετάλλιο στην Ελλάδα».
Η «Βενιαμίν» των Μεταλλίων του Ρίο δεν έφερε μόνο ένα (κάποιο) Μετάλλιο, έφερε τα Μετάλλια, ενώ άνοιξε το δρόμο στο Ρίο για τους άλλους Αθλητές μας όπως και στον εαυτό της για το Τόκιο, με προϋπόθεση βέβαια τη φρόνηση.




ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ: (Στίβος). «Είμαι αισιόδοξος για τη συμμετοχή μου. Σίγουρα θα ήθελα να πετύχω κάτι καλύτερο από τους προηγούμενους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Λονδίνο, όταν κατατάχθηκα 7ος. Κάθε Αθλητής θέλει ένα Μετάλλιο».
Παρά την προετοιμασία και την προσπάθειά του κατέλαβε και πάλι την 7η θέση.

ΒΑΣΩ ΒΟΥΓΙΟΥΚΑ: (Ξιφασκία). «Η καθημερινή ζωή ενός πρωταθλητή είναι εξαιρετικά απαιτητική. Πολλές ώρες προπόνηση, άπειρες ώρες προετοιμασίας εντός και εκτός Ελλάδας. Ακόμη προσεκτική διατροφή και καλός τρόπος ζωής είναι αναγκαία για να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις του Πρωταθλητισμού».
Δυστυχώς ήταν η άτυχη της παρέας. Κληρώθηκε με τη Ρωσίδα Γιάνα Εγκοριάν, η οποία ακολούθως αναδείχθηκε Χρυσή Ολυμπιονίκης. Εν τούτοις η πρωταθλήτριά μας προηγήθηκε με 10 – 6 για να χάσει τελικά με 11 – 15 και αποκλείσθηκε. Στον αγώνα μετείχαν 36 στο Sabre και η Βουγιούκα κατετάγη 13η.

Ενδεικτικά αυτές ήσαν μερικές από τις δηλώσεις των Πρωταθλητών μας, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο.
Για όσους επιθυμούν περισσότερα στοιχεία και για όσους θέλουν να μάθουν για όλους τους Αθλητές μας, που στην Ιστορία του Ελληνικού Αθλητισμού μετείχαν στους Ολυμπιακούς, υπάρχει το Βιβλίο «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ» με 781 μεστές σελίδες. Επίσης οι 36 πλήρεις αποτελεσμάτων σελίδες στο ειδικό φυλλάδιο με τίτλο «ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΤΟΥ ΡΙΟ».
Οι επιθυμούντες να τα αποκτήσουν πρέπει να γνωρίζουν ότι διατίθενται μόνο ηλεκτρονικά από το γραφείο των ΕΛΛΗΝΩΝ OLYMPIANS στη διεύθυνση info@ hoa.gr ή στο τηλέφωνο 210 6878 888.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου