create your own banner at mybannermaker.com!

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΠΟΛΙΤΗ.



στο Βασίλη Ντούτση
 Vasilis Ntoutsis
Λοιπόν παραθέτω σήμερα δημόσια την συνέντευξη που μου παραχώρησε ο Κώστας Πολίτης την 21η Δεκεμβρίου 2016.

Την παραθέτω ακριβώς όπως την απομαγνητοφώνησα.



Ερώτηση 1η.
Κύριε Πολίτη επειδή για το άδοξο τέλος της καριέρας του Νίκου Γκάλη όλο το ανάθεμα έχει πέσει πάνω σας.Πείτε μου μπασκετικό τι έγινε εκείνο το βράδυ του Οκτωβρίου του 1994 στο Μετς?

Απάντηση..Μα το θέμα είναι καθαρά μπασκετικό.Δεν είχα κάτι προσωπικό μαζί του.Λοιπόν εκείνη την μέρα παίζαμε με μια ομάδα όπως οι Αμπελόκηποι,που ήταν μια ομάδα νεανική,που τρέχανε αρκετά και έπρεπε να τους σταματήσουμε τον ενθουσιασμό.

Τα πάντα ξεκινάνε με ένα σκεπτικό.Η φιλοσοφία μου ήτανε ότι έπρεπε να τους σταματήσουμε τον ενθουσιασμό.Και δεν ξεκινάω ούτε τον Γκάλη ούτε τον Γιαννάκη και ξεκινάω τον Σοκ και τον Παταβούκα που ήταν πιο νέοι και πιο γρήγοροι και εξηγώ και στον Γκάλη και στον Γιαννάκη,ότι το κάνω προκειμένου να πάρω μια διαφορά στο δεκάλεπτο.

Μόλις πέρασε το δεκάλεπτο κι αφού είχα πάρει διαφορά,τους ειδοποίησα να ετοιμαστούν ώστε να περάσουν ως αλλαγή.Ο ένας ο Γιαννάκης την δέχτηκε την αλλαγή και μπήκε κανονικά να παίξει.Ο Γκάλης δεν το δέχτηκε και έφυγε για τα αποδυτήρια.
Αυτά είναι απλά τα πράγματα.

Ερώτηση 2η..
Η εισήγηση σας στην τότε διοίκηση του Παναθηναϊκού ποια ήταν?..

Απάντηση..
Δεν υπήρχε καν εισήγηση.
Εγώ δεν είμαι ποτέ της τιμωρίας αλλά της συνεννόησης.Για να φθάσω στο σημείο να εισηγηθώ τιμωρία πρέπει να γίνει κάτι πολύ σοβαρό που θα χαλά την συνολική λειτουργία της ομάδας.Σε όλη μου την ζωή έχω μάθει πρώτα να επικοινωνώ και να προβληματίζω τον άλλον και να τον φέρνω εκεί που χρειάζεται ώστε να είναι στο κλίμα της ομάδας.

Αν όμως το πνεύμα του είναι να δημιουργήσει πρόβλημα στην ομάδα τότε είσαι αναγκασμένος να πάρεις αποφάσεις πιο δυναμικές όποιος και να ναι αυτός.
Ερώτηση
..Παναθηναϊκός 1979-82.Η πρώτη θητεία σας ώες προπονητής στον Παναθηναϊκό.
Θεωρείται Κύριε Πολίτη εκείνη την ομάδα του Παναθηναϊκού ως την σπουδαιότερη στην ιστορία του συλλόγου μετά από εκείνη του Ζέλικο Ομπράντοβιτς 1999-2013?

Απάντηση..
Κάθε εποχή είναι και διαφορετική.Κοίτα εκείνη την εποχή πήγα συμπτωματικά στον Παναθηναϊκό.Η ομάδα είχε τελειώσει στο πρωτάθλημα της σαιζόν 1978-79 στην 4η θέση με προπονητή τον Κώστα Αναστασάκο.

Δεν ήτανε καλή χρονιά και επειδή ήμουν φίλος με τον Βασιλακόπουλο που τότε ήταν έφορος του Παναθηναϊκού με βοηθό τον Στεφάνου,με παρακάλεσε να πάω να βοηθήσω την ομάδα στο Κύπελλο,το οποίο βοήθησα μάλιστα να κατακτήσουμε στον τελικό που έγινε τότε στο Παναθηναϊκό Στάδιο κόντρα στον Ολυμπιακό.

Από τότε επέστρεψα στην προπονητική γιατί είχα σταματήσει.Ήταν μια ομάδα καλή εκείνη του Παναθηναϊκού που συνέχισα για τα ελληνικά όμως στάνταρ.Μια ομάδα για να λες ότι είναι καλή πρέπει να την συνοδεύεις κι από τους τίτλους που παίρνει.

Η ομάδα του 1979-82 πήρε 3 συνεχόμενα πρωταθλήματα και 2 κύπελλα και έφτασε μια φορά στους 6 του τότε κυπέλλου πρωταθλητριών.Πήρε τίτλους αλλά δεν έκανε αυτό που έκανε η μεγάλη ομάδα του Ομπράντοβιτς που πήρε 5 ευρωπαϊκά και σάρωσε τους εγχώριους τίτλους.
Ερώτηση 4η..
Πάμε πολλά χρόνια πίσω όταν ήσασταν ανερχόμενο αστέρι του μπάσκετ.Το 1958 στα 16 σας γίνεται ένας αγώνας διαβάθμισης για την άνοδο στην Α' Εθνική μεταξύ της Νήαρ ήστ που ηγέτης της είστε εσείς,και της Χάν Νικαίας που ηγέτης της είναι ο Γιώργος Αμερικάνος.Πείτε μου τι θυμάστε από εκείνο το παιχνίδι?Έπαιξε κομβικό ρόλο για την μετακίνηση σας στον Παναθηναϊκό?..

Απάντηση..
Εκείνο το ματς παίχτηκε στο γήπεδο του Εθνικού Αθηνών.Παίξαμε με την Χαν Νικαίας και κερδίσαμε και ανεβήκαμε στην Α' Εθνική.Πριν την μεταγραφή μου στον Παναθηναϊκό είχε μπει στην μέση η ΑΕΚ.Εμείς που κερδίσαμε εκείνο το μπαράζ και ανεβήκαμε αυτόματα σήμαινε ότι δεν τίθετο θέμα παραχώρησης μου αλλά ο Αμερικάνος που έμειναν στην Β Έθνική παρεχώρηθη στην ΑΕΚ.

Εγώ στον Παναθηναϊκό πήγα 2 χρόνια αργότερα το 1960 με προσωπικές ενέργειες του Μαντζεβελάκη γιατί προσπάθησε πάλι η ΑΕΚ να με πάρει μέσω του Τζανετή Μαρόπουλου στηριζόμενη και στην προσφυγική καταγωγή μου και έψηναν μάλιστα και τον πατέρα μου αλλά τελικά κατέληξα στον Παναθηναϊκό.Ερώτηση 

Ερώτηση 5η...
Στο λεγόμενο ηρωικό πρωτάθλημα που κατέκτησε ο Παναθηναϊκός το 1967 είστε παίκτης..Τι θυμάστε?..

Απάντηση..
Το καθοριστικό παιχνίδι που έκρινε εκείνο το πρωτάθλημα έγινε κόντρα στην ΑΕΚ.Έγινε στο Παναθηναϊκό Στάδιο και ήμουν στην βασική πεντάδα μαζί με τους Κολοκυθά ,Πέππα ,Παναγιωταράκο και Χαϊκάλη κι είχαμε αναπληρωματικούς τους Στεφάνου και Λεκάκη με προπονητή τον Κώστα Μουρούζη.Αλλά όλη την δεκαετία του 60 είχα σπουδαίους προπονητές στον Παναθηναϊκό όπως τον Νίκο Μήλα,τον Πάνο Κουκόπουλο,τον Μίμη Στεφανίδη που πήρα πράγματα από εκείνους που μου χρησίμευσαν μετά ως προπονητή.

Ερώτηση 6η..
Ήσασταν από μικρό παιδί Παναθηναϊκός?.

Απάντηση.
.Όχι ήμουν Απόλλων Σμύρνης λόγω της μεγάλης ομάδας του Απόλλωνα στα τέλη της δεκαετίας του 50 με τα αδέρφια Καμάρα.Μάλιστα όταν πήγα στον Παναθηναϊκό το 1960 παρακολουθούσα ποδόσφαιρο και πήγα κιόλας σε ένα παιχνίδι Π.Α.Ο-Απόλλων στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας που κέρδισε ο Απόλλων με 2-0.Είχα πάει με μια παρέα Απολλωνιστών πιτσιρίκος 18 ετών και μάλιστα έγινε ένα επεισόδιο στο οποίο συμμετείχα και εγώ και με κάλεσε η διοίκηση του Παναθηναϊκού τότε και θυμάμαι μου είχανε πει...Καλά εμείς σε πήραμε στην ομάδα κι εσύ τσακώνεσαι με τους οπαδούς μας?

Από τότε σταμάτησα να πηγαίνω στο ποδόσφαιρο ενώ πλέον με την πάροδο των ετών και το δέσιμο μου με τον Παναθηναϊκό με έκαναν και Παναθηναϊκό αφού πλέον κι ο Απόλλων έχανε την δυναμική του..Συνεχίζεται αύριο με το κεφάλαιο Εθνική ομάδα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου