TO «ΠΟΥΛΙ» ΣΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ
Κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’50, αρχές ’60, δύο νεαροί
παίκτες, δοκιμάζοντας τα προσόντα τους, είχαν γραφτεί στον Απόλλωνα. Πήγαιναν
μαζί για προπόνηση καθώς συναντιόντουσαν νωρίς το απόγευμα, στον κοντινό σταθμό
του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και από εκεί τραβούσαν για το γήπεδο της
Ριζούπολης.
Ο ένας ερχόταν με το τρένο από την Καλλιθέα, ενώ ο άλλος
ήταν παιδί της περιοχής. Συνδέθηκαν με φιλία καθώς είχαν τον ίδιο ήπιο χαρακτήρα,
το ίδιο ανάστημα, το ίδιο πάθος και έπαιζαν σε κοντινές θέσεις. Ο «Καλλιθεάτης»
έπαιζε ως τερματοφύλακας και ο «Ίωνας», ως τρίτος μπακ. Σχετικά σύντομα οι
δρόμοι τους χώρισαν καθώς το πλούσιο ταλέντο που διέθεταν τους οδήγησε ψηλά μεν
αλλά με διαφορετική εξέλιξη. Όμως τελικά βρέθηκαν πρωταγωνιστές στον ίδιο
μεγάλο Σύλλογο, τον Παναθηναϊκό, αλλά να παίζουν σε διαφορετικά αθλήματα.
Ο τερματοφύλακας έγινε το περίφημο «Πουλί» του Γουέμπλεϋ
και του Μοντεβιδέο ενώ ο τρίτος μπακ, εκμεταλλευόμενος το μπόι και την ευστοχία
των χεριών του ασχολήθηκε με το Μπάσκετ για να γίνει ο πρώτος σκόρερ όλων των
εποχών Απόστολος Κόντος.
Από τότε μέχρι σήμερα, για κάπου 55-56 χρόνια οι
συναντήσεις τους ήσαν σπάνιες και τυχαίες, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι οι δεσμοί
εκτίμησης και φιλίας είχαν χαλαρώσει αφού σε όλο το διάστημα ο ένας μάθαινε για
τα κατορθώματα και τις επιτυχίες του άλλου, ένοιωσε χαρά και με τρυφερότητα
αναπολούσε τα χρόνια των (σχεδόν) παιδικών προσδοκιών.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΠΟΥΛΟΥ |
Πολύ πρόσφατα, με την ευκαιρία των εγκαινίων του Γραφείου
των Παλαιμάχων Πρωταθλητών του Παναθηναϊκού, ξαναήρθαν σε επαφή ο Απόστολος
Κόντος ως Πρόεδρος των Παλαιμάχων Αθλητών και ο Τάκης Οικονομόπουλος ως μέλος
του ΔΣ των Παλαιμάχων Ποδοσφαιριστών.
Αμφότεροι πλέον προσφέρουν τις υπηρεσίες τους από άλλα
πόστα, εξ ίσου βέβαια σημαντικά και πάντα στα Αθλητικά και Παναθηναϊκά πλαίσια.
Οι αθλητικές διαφοροποιήσεις ασφαλώς υπάρχουν αλλά είναι απόλυτα φυσιολογικές
και όπως τις επιβάλλει η ίδια η ζωή με τις μετατοπίσεις των επιλογών ή των
ευθυνών όπως αυτές μοιραία προκύπτουν.
Έτσι π.χ. ο Τάκης Οικονομόπουλος, στην πορεία των ετών
και στην αναζήτηση και άλλων πεδίων δράσης ανέπτυξε σε υψηλό βαθμό τις
εικαστικές του ανησυχίες, που από τα μαθητικά του χρόνια είχε και τελικά τις
προσάρμοσε σε ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό φάσμα. Άρχισε από την απλή ζωγραφική
έκφραση για να προχωρήσει σε σύνθετες εμπνεύσεις και δημιουργικές κατασκευές
αποκλειστικά με… οδοντογλυφίδες. Αυτά από το 1984 ενώ ακολούθως άρχισε να εργάζεται
και να μεταφέρει τις εμπνεύσεις του πάνω στους λίθους των μεταλλευμάτων του
Λαυρίου. Όλα σε μία συνεχή ροή με πλούσιο έργο και λαμπρές παρουσιάσεις.
Αλλά ποιος είναι ο Τάκης Οικονομόπουλος της σημερινής
παρουσίας μου;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΒΕΡΗΣ-ΤΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΠΟΥΛΟΣ |
Ο Τάκης Οικονομόπουλος γεννήθηκε στην Καλλιθέα στις
10/10/1945 και γράφτηκε στον Παναθηναϊκό το 1963 μετά από ένα σύντομο πέρασμα
από Καλλιθέα, Απόλλωνα, Προοδευτική. Στην Λεωφόρο ανέβηκε μετά από δική του επιθυμία
και σκληρή μάχη για να ξεφύγει από την αρπαγή του ΟΣΦΠ. Για 13 χρόνια έπαιζε
στην Ά Ομάδα του Παναθηναϊκού και συνέδεσε το όνομά του με τις μεγαλύτερες
επιτυχίες του Συλλόγου και της Ελλάδας στο εξωτερικό. Κατάκτησε πέντε
πρωταθλήματα (1964,65,69,70 και 72), δύο Κύπελλα (1967 και 1969) και έφθασε
μετά επικές αναμετρήσεις στον τελικό του Κυπέλλου Πρωταθλητριών 1971 στο
Γουέμπλεϋ και στις δύο αναμετρήσεις για το Διηπειρωτικό με τη Νάσιοναλ της
Ουρουγουάης στην Αθήνα και το Μοντεβιδέο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου