Η Scuderia Ferrari παρουσίασε στο εργοστάσιό της, στο Maranello της Ιταλίας, το νέο της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2011. Η νέα Ferrari F150 έχει ορισμένες ακραίες σχεδιαστικές επιλογές, καθώς η ομάδα φιλοδοξεί να είναι ανταγωνιστική από το πρώτο Grand Prix του 2011, στο Μπαχρέιν την 13η Μαρτίου.Το νέο μονοθέσιο της Ferrari για το πρωτάθλημα της Formula 1 2011 ονομάστηκε F150, καθώς η ιταλική εταιρεία επιθυμεί με αυτό τον τρόπο να γιορτάσει φέτος την επέτειο 150 ετών από την ενοποίηση των κρατιδίων της ιταλικής χερσονήσου το 1861 και τη δημιουργία της Ιταλίας με τη σημερινή της μορφή.
Επιπλέον, ο Επικεφαλής Σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης και το τμήμα αεροδυναμικής της ομάδας επιθυμούν με την F150 να καλύψουν την αεροδυναμική υστέρηση που είχε το περσινό μονοθέσιο, F10, από τη Red Bull του Adrian Newey.
Η νέα Ferrari F150, το 57ο μονοθέσιο της Scuderia για τη Formula 1 που παρουσιάστηκε σήμερα στο Maranello, έχει αρκετές καινοτομίες και θα αποκτήσει ακόμα περισσότερες μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2011 στο Μπαχρέιν (13/03) είπε ο Επικεφαλής Σχεδιαστής του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης.
Σύμφωνα με τη Ferrari, η F150 σπάει κάθε δεσμό με το παρελθόν – κυρίως στον αεροδυναμικό τομέα, λόγω της αλλαγής των φετινών κανονισμών (απαγόρευση διαχύτη πολλαπλών επιπέδων, υδραυλικά ελεγχόμενη κινούμενη πίσω πτέρυγα και επιστροφή του KERS) αλλά και των ιδεών που είχαν οι σχεδιαστές του μονοθεσίου.
Επιπλέον, η Scuderia λέει ότι έχει κάνει πολύ διαφορετικές επιλογές στο σχεδιασμό σε σχέση με το 2009, που είχε χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα KERS. Για παράδειγμα, το δοχείο καυσίμων έχει διαφορετικές διαστάσεις και το σύστημα πέδησης έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, σε συνεργασία με τη Brembo.
Το ρύχγος της νέας Ferrari F150 βρίσκεται σε μεγαλύτερο ύψος από εκείνο της περσινής F10, οι εισαγωγές αέρα στους πλευρικούς αεραγωγούς είναι μικρότερες (κι ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει όλος ο σχεδιασμός του συστήματος ψύξης), ενώ έχει τροποποιηθεί αρκετά και ο σχεδιασμός του καλύμματος του κινητήρα και των αεροδυναμικών στοιχείων πάνω από το κράνος του οδηγού.
Ο Νικόλας Τομπάζης εξηγεί: "Εργαστήκαμε πάνω σε διαφορετικές καινοτομίες για το νέο αυτοκίνητο - ορισμένες είναι δικές μας ορισμένες είναι της F1 γενικώς. Η πίσω ανάρτηση είναι αληθινά πρωτοποριακή, όπως και το σύστημα της πίσω πτέρυγας. Αλλά υπάρχουν κι άλλες ιδέες για το αεροδυναμικό σύνολο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα, οι οποίες δεν βρίσκονται ακόμη στο μονοθέσιο – για παράδειγμα κάποιες ιδέες για την πίσω πτέρυγα και τις εξατμίσεις.
Θα ήταν καλό να είχαμε λίγη περισσότερη ελεύθερία [από τους κανονισμούς] και λίγο χρόνο ακόμα. Οι κανονισμοί γίνονται όλο και πιο περιοριστικοί, αλλά υπάρχει λόγος για αυτό. Διαφορετικά η απόδοση των μονοθεσίων θα ήταν υπερβολικά ψηλά, όπως ίσως και το κόστος. Θα ήταν καλό να είχαμε περισσότερο χρόνο μεταξύ κάθε χρονιάς, για να μην κάναμε ορισμένα πράγματα βιαστικά στο μονοθέσιο".
Ο Έλληνας αεροδυναμιστής εκτιμά ότι η σχεδιαστική ομάδα του Maranello πέτυχε όλους τους στόχους της: "Έτσι πιστεύουμε. Θέσαμε πολύ αισιόδοξους στόχους για την αεροσήραγγα, για το βάρος του μονοθεσίου και για την απόδοση ορισμένων δευτερευόντων συστημάτων του. Με βάση την ανάλυση νομίζουμε ότι έχουμε πετύχει αυτούς τους στόχους. Ειδικά για το μονοθέσιο του πρώτου αγώνα.
Πάντως, οι κανονισμοί είναι νέοι και είναι αδύνατον να γνωρίζουμε που βρίσκονται οι αντίπαλοί μας. Είμαι βέβαιος ότι έθεσαν και εκείνοι ορισμένους αισιόδοξους στόχους. Είμαι σίγουρος για όσα κάναμε, αλλά πριν τον πρώτο αγώνα είναι δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση".
Όπως υποστηρίζει η Ferrari, το αεροδυναμικό σύνολο προς στιγμήν δεν περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές του Μπαχρέιν, διότι η ομάδα θέλει στις δοκιμές του Φεβρουαρίου να κατανοήσει τις μηχανικές αλλαγές και, κυρίως, τον τρόπο βέλτιστης χρήσης των νέων ελαστικών της Pirelli. Η αεροδυναμική εξέλιξη θα συνεχίζεται στην αεροσήραγγα του Maranello.
Σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari F150, η ομάδα εξηγεί ότι εργάστηκε για τη βελτίωση της αξιοπιστίας και της μείωσης του κόστους στο περιθώριο που επιτρέπεται από τον κανονισμό απαγόρευσης κάθε εξέλιξης και βελτίωσης της απόδοσης των κινητήρων της Formula 1.
Όσο για το σύστημα KERS, η Ferrari έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα διότι το χρησιμοποίησε σε όλη τη διάρκεια του 2009, ενώ αντίθετα οι Red Bull και Mercedes δεν το τοποθέτησαν ποτέ στα μονοθέσιά τους. Έτσι η Scuderia έχει τώρα περισσότερα δεδομένα σχετικά με την τοποθέτηση του KERS, την κατανομή βάρους κ.λπ.
Ο Fernando Alonso έκανε σήμερα (28/01) στο Fiorano τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου μονοθεσίου, όταν καθαρίσει η περιοχή από την ομίχλη, ενώ ο Felipe Massa θα οδηγήσει την F150 το Σάββατο. Οι πρώτες επίσημες χειμερινές δοκιμές της F1 ξεκινούν την Τρίτη (1/02) στη Valencia της Ισπανίας.
Επιπλέον, ο Επικεφαλής Σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης και το τμήμα αεροδυναμικής της ομάδας επιθυμούν με την F150 να καλύψουν την αεροδυναμική υστέρηση που είχε το περσινό μονοθέσιο, F10, από τη Red Bull του Adrian Newey.
Η νέα Ferrari F150, το 57ο μονοθέσιο της Scuderia για τη Formula 1 που παρουσιάστηκε σήμερα στο Maranello, έχει αρκετές καινοτομίες και θα αποκτήσει ακόμα περισσότερες μέχρι τον πρώτο αγώνα του 2011 στο Μπαχρέιν (13/03) είπε ο Επικεφαλής Σχεδιαστής του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης.
Σύμφωνα με τη Ferrari, η F150 σπάει κάθε δεσμό με το παρελθόν – κυρίως στον αεροδυναμικό τομέα, λόγω της αλλαγής των φετινών κανονισμών (απαγόρευση διαχύτη πολλαπλών επιπέδων, υδραυλικά ελεγχόμενη κινούμενη πίσω πτέρυγα και επιστροφή του KERS) αλλά και των ιδεών που είχαν οι σχεδιαστές του μονοθεσίου.
Επιπλέον, η Scuderia λέει ότι έχει κάνει πολύ διαφορετικές επιλογές στο σχεδιασμό σε σχέση με το 2009, που είχε χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα KERS. Για παράδειγμα, το δοχείο καυσίμων έχει διαφορετικές διαστάσεις και το σύστημα πέδησης έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, σε συνεργασία με τη Brembo.
Το ρύχγος της νέας Ferrari F150 βρίσκεται σε μεγαλύτερο ύψος από εκείνο της περσινής F10, οι εισαγωγές αέρα στους πλευρικούς αεραγωγούς είναι μικρότερες (κι ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει όλος ο σχεδιασμός του συστήματος ψύξης), ενώ έχει τροποποιηθεί αρκετά και ο σχεδιασμός του καλύμματος του κινητήρα και των αεροδυναμικών στοιχείων πάνω από το κράνος του οδηγού.
Ο Νικόλας Τομπάζης εξηγεί: "Εργαστήκαμε πάνω σε διαφορετικές καινοτομίες για το νέο αυτοκίνητο - ορισμένες είναι δικές μας ορισμένες είναι της F1 γενικώς. Η πίσω ανάρτηση είναι αληθινά πρωτοποριακή, όπως και το σύστημα της πίσω πτέρυγας. Αλλά υπάρχουν κι άλλες ιδέες για το αεροδυναμικό σύνολο που θα χρησιμοποιήσουμε στον πρώτο αγώνα, οι οποίες δεν βρίσκονται ακόμη στο μονοθέσιο – για παράδειγμα κάποιες ιδέες για την πίσω πτέρυγα και τις εξατμίσεις.
Θα ήταν καλό να είχαμε λίγη περισσότερη ελεύθερία [από τους κανονισμούς] και λίγο χρόνο ακόμα. Οι κανονισμοί γίνονται όλο και πιο περιοριστικοί, αλλά υπάρχει λόγος για αυτό. Διαφορετικά η απόδοση των μονοθεσίων θα ήταν υπερβολικά ψηλά, όπως ίσως και το κόστος. Θα ήταν καλό να είχαμε περισσότερο χρόνο μεταξύ κάθε χρονιάς, για να μην κάναμε ορισμένα πράγματα βιαστικά στο μονοθέσιο".
Ο Έλληνας αεροδυναμιστής εκτιμά ότι η σχεδιαστική ομάδα του Maranello πέτυχε όλους τους στόχους της: "Έτσι πιστεύουμε. Θέσαμε πολύ αισιόδοξους στόχους για την αεροσήραγγα, για το βάρος του μονοθεσίου και για την απόδοση ορισμένων δευτερευόντων συστημάτων του. Με βάση την ανάλυση νομίζουμε ότι έχουμε πετύχει αυτούς τους στόχους. Ειδικά για το μονοθέσιο του πρώτου αγώνα.
Πάντως, οι κανονισμοί είναι νέοι και είναι αδύνατον να γνωρίζουμε που βρίσκονται οι αντίπαλοί μας. Είμαι βέβαιος ότι έθεσαν και εκείνοι ορισμένους αισιόδοξους στόχους. Είμαι σίγουρος για όσα κάναμε, αλλά πριν τον πρώτο αγώνα είναι δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση".
Όπως υποστηρίζει η Ferrari, το αεροδυναμικό σύνολο προς στιγμήν δεν περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές του Μπαχρέιν, διότι η ομάδα θέλει στις δοκιμές του Φεβρουαρίου να κατανοήσει τις μηχανικές αλλαγές και, κυρίως, τον τρόπο βέλτιστης χρήσης των νέων ελαστικών της Pirelli. Η αεροδυναμική εξέλιξη θα συνεχίζεται στην αεροσήραγγα του Maranello.
Σχετικά με τον κινητήρα της Ferrari F150, η ομάδα εξηγεί ότι εργάστηκε για τη βελτίωση της αξιοπιστίας και της μείωσης του κόστους στο περιθώριο που επιτρέπεται από τον κανονισμό απαγόρευσης κάθε εξέλιξης και βελτίωσης της απόδοσης των κινητήρων της Formula 1.
Όσο για το σύστημα KERS, η Ferrari έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα διότι το χρησιμοποίησε σε όλη τη διάρκεια του 2009, ενώ αντίθετα οι Red Bull και Mercedes δεν το τοποθέτησαν ποτέ στα μονοθέσιά τους. Έτσι η Scuderia έχει τώρα περισσότερα δεδομένα σχετικά με την τοποθέτηση του KERS, την κατανομή βάρους κ.λπ.
Ο Fernando Alonso έκανε σήμερα (28/01) στο Fiorano τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου μονοθεσίου, όταν καθαρίσει η περιοχή από την ομίχλη, ενώ ο Felipe Massa θα οδηγήσει την F150 το Σάββατο. Οι πρώτες επίσημες χειμερινές δοκιμές της F1 ξεκινούν την Τρίτη (1/02) στη Valencia της Ισπανίας.
auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου